Helg i högläge

I torsdags var jag på vårdcentralen för att se vad som kunde göras åt mina återkommande nageltrång. Läkaren jag haft tidigare, som var så bra på just nageltrång, var tjänstledig men jag hade extra flax när läkaren som lärde upp honom tog sig an mig =) De har tidigare varit och opererat i mina små tår men nu krävdes det större ingrepp för att jag skulle bli av med det en gång för alla (förhoppningsvis). Läkaren frågade om jag ville att vi skulle operera första tån redan i torsdags och jag tänkte "äh vad sjutton, kör på nu när jag ändå är här!". Som tur var hade jag varit förutseende nog och satt Wiggo i sin vagn och jag hade som tur var en påse med majskrokar och rån som han fick knapra på under min lilla operation. Det gick över förväntan och han charmade både sjuksköterskan och läkaren =) När "operationen" var klar och jag var igensydd och omplåstrad sa läkaren att jag borde ringa hem Wiggos pappa eftersom jag absolut inte ska springa runt efter lilleman. Oooops, så långt hade jag inte tänkt innan jag tackade jag till ingreppet. Ringde som en galning till min sambo som givetvis inte svarade. Som tur var fick jag tag på min svärmor som kom och passade Wiggo resten av dagen. I går kom min mamma och servade oss och jag kunde ligga på soffan medan hon passade Wiggo, handlade, lagade mat och fyllde frysen och städade =) Tur att jag snart ska operera andra tån också ;o)

Hade en enorm värk i natt och sov dåligt så min sambo var så snäll och tog Wiggo på en morgonpromenad så jag kunde få en riktigt lyxig sovmorgon! Det visade sig att han promenerat upp till sin mamma och käkat frukost, man får inte vara dum =)

Om bara en liten stund blir det mer lyx då jag ska åka på barnfritt "hudvårdsparty" och i kväll ska vi på kalas och slipper således laga middag i dag också!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0